2016. április 11., hétfő

Digitális történetmesélés tanítási órákon ( magyar irodalom és nyelvfejlesztés, történelem, média- és mozgóképismeret)








Pedagógusként szívügyünk, hogy a tanítási órákon a diákok fantáziáját megmozgassuk, fejlesszük a kreativitásukat és a digitális kompetenciájukat. Egy interaktív plakát (pl. Glogster), online faliújság (pl.: Linoit) elkészítése, vagy akár a digitális történetmesélés kiválóan megfelelnek erre a célra. A közös munka mindenképp élvezetes, főleg ha játékos, interaktív formában, könnyen felhasználható programokkal, alkalmazásokkal dolgozhatnak a tanulók. A digitális történetmesélés azért szuper módszer, mert univerzális, szinte minden tantárgy keretében alkalmazható. 


A digitális történetmesélés tulajdonképpen narratíva, egy személyes történet elmesélése. Tartalmazhat álló- és/vagy mozgóképeket, hangot és/vagy zenét, feliratokat. Kivitelezhető Windows Live Moviemaker-rel (filmkészítő); Photopeach-csel, Powtoon-nal (diavetítők); Powerpoint-tal, Prezi-vel, Emaze-zel (prezentációs eszközök). De digitális történetnek minősül a blog (pl.: Blogger) vagy miniblog (pl. Twitter) is. Típusai a következők lehetnek: mítoszok, legendák, mesék; leírás vagy következtetés; reklám vagy közérdekű közlemény; valamint dokudrámák.

Erre a linkre kattintva találhattok egy olyan óratervet, melynek fókuszában a digitális történetmesélés áll: https://docs.google.com/document/d/1rcUglohkyAJcYspLaD5SWv5gDooYAZW8ZLurGoWsxh4/edit

A dokumentum végén megtaláljátok a produktumok lehetséges értékelési szempontjait egy ötfokú skálán felvázolva.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése